måndag 2 juli 2012

Trerätters

Här kommer bildbeviset på utmaningen jag fick av Sandra. Grejen var ju att jag skulle göra allting själv, inga halvfabrikat, men jag fuskade på efterrätten, var så trött och så hungrig när jag kom hem på eftermiddagen så det fick bli så helt enkelt, sen hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra till efterrätt heller så. Men enligt mig blev middagen kanon, lite för mycket fetaost på förrätten men det var ju bara att ta bort lite. Sandra verkade också helnöjd så.

 Till förrätt blev det Fetaost toast. Glömde bort att ta bild så den är lite påbörjad men den var inte så snygg från början heller så :P

 Till varmrätt körde jag på Baconinlindad fläskytterfilé med hasselbackspotatis och grönpepparsås.

Och till efterrätt blev det Jordgubb och vaniljkräms paj med polka glass.

Så nu är det upp till er, vad blir min nästa utmaning?
Puss!

3 kommentarer:

  1. Varmrätten såg grym ut! Nästa utmaning kan väl bli o bjuda mig på paj eller nått hemma hos dig? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajemensan, det kan jag göra. Vad vill du ha för paj ? :)

      Radera