tisdag 25 november 2014

Morning ramble.

Dom senaste dagarna har jag vaknat på morgonen och varit så lycklig. Jag vet inte varför, men jag älskar det. Få tid att njuta med tända ljus, äta frukost i lugn och ro och dricka en kopp kaffe. Inne på tredje veckan (tror jag, vi säger det) som rökfri och kanske har det en del i varför jag mår så bra just nu? Visst, depression kommer tillbaka ibland och jag åker långt ner igen, men har lyckats ta tag i en kant varje gång och inte hamnat hela vägen på botten. Jag väljer att vakna varje morgon och iallafall försöka tänka att idag blir en bra dag, och oftast räcker det med en positiv tanke när du vaknar för att du ska få en positiv inställning till dagen och då blir det ofta så också!


Idag har optimisten kommit fram och hon har även sin första körlektion idag, jag är nervös men tror på mig själv så det kommer nog gå bra! Nu kanske ni tänker: varför har du inte körkort när du är 25? Jo för att jag har inte känt att jag  riktigt behövt körkort förut, visst har det funnits stunder då jag önskat att jag haft det men jag har alltid klarat mig ändå. Men nu känner jag att det är dags, kanske allra mest för att i princip varenda jobb kräver körkort, är ju nästan så att man behöver det för att sitta i kassan på Ica.. 
Sedan ska jag umgås med bästa Jessica, umgås allt för sällan med henne och hon ger mig så mycket energi! 😘 

Igår vart det spontanbio med Sofia och Micke, väldigt trevligt faktiskt även om jag spenderade mycket pengar på saker som jag knappt åt något alls av, först kina buffé där inte mycket var ätbart, förmodligen har det legat framme sen lunchbuffén.. Till att köpa en Oscarsmeny på bion där jag inte alls åt mycket av chipsen och bara drack halva drickan. Dock var planen att ta med chipsen hem men det misslyckades då klumpiga Sussie var i farten och lyckades vända hela kartongen uppochner!

Nu ska jag plugga lite teori och sen får jag se vad dagen har att erbjuda!

Lots of love, S!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar